Til forsiden

Svar

Tirsdag den 15. juni 2010

Bådelaugets forårssejlads
     Jeg havde tilmeldt mig til bådelaugets forårssejlads lørdag den 12. juni og mødte op til det annoncerede skippermøde kl. 10.00 – for at finde ud af, at sejladsen var aflyst pga. vejret.
     Det syntes min besætning og jeg da var synd, så vi sejlede en tur ud og vendte Argus-prikken, og det kom der modstående billede ud af - men der var også god luft!

Med venlig hilsen
Jørgen Bojesen

Hallberg-Rassy 372 "Amalie" 10,2 knob!

Vestermark mandag den 8. februar 2010
Forberedelse til sæson 2010
     Her i denne for os så svære tid med kulde, is og sne sidder jeg og funderer over om vandet nogensinde igen bliver flydende, og om vi i det hele taget får vores både i vandet i år. Som det ser ud pt. har jeg ingen intentioner om at bevæge mig ned for at tilse min båd eller gøre foranstaltninger til et evt. snarligt forår.
     I det hele taget forbeholder jeg mig ret til at sidde hjemme og kikke ud af vinduet og betragte det sneklædte landskab, indsejlingen til Sakskøbing som er is-belagt, samtidig med at jeg skæver til computeren for at gense sommerens billeder fra de sejlture det er blevet til.
     Fanden stå i det, det bliver igen forår og sommer og med masser af tid på vandet, så hvorfor ikke planlægge den kommende sæson vedr. ture kapsejladser ol.
     På www.miw.dk har jeg lagt en foreløbig plan ud for hvor "Miw" befinder i løbet af sejlsæsonen 2010.
     Her skal indskydes at fruen er blevet forelagt planen og har ikke kommenteret denne overhoved, ej heller talt til mig i fire dage, så jeg må gå ud fra at den der tier samtykker.
     Overordnet set kunne det være sjovt at vi var nogle både som samlet meldte os til kapsejladser rundt omkring. Sidste år deltog "Leika" Claus (Pedersen, Bandholm 28) og Steen "Miw" (Jensen, Impala 27) i Møn Rundt fra Hårbølle.
     Vi havde aftalt at mødes på havnen i Guldborg kl. 09.00 med afgang mod Hårbølle kl. 10.00.
     Alle tiders tur. Vi hyggede os undervejs med spilersejlads og godt vejr. Ved ankomsten til Hårbølle og efter at vi havde smidt vores både kikkede vi lidt på lokaliteterne og indtog øl o.l. inden Claus tændte op for Coop grillen og fremtryllede en lækker ret mad til mandskaberne.
     Efter spisningen indtog vi endnu noget Bayersk øl o.l., hvorefter vi fandt køjen rimeligt tidligt. "Leika" skulle starte kl. 03.30 og "Miw" kl. 04.15
     Davækkeuret ringede var jeg overbevist om at det var en joke, men det var det ikke.
     "Miws" besætning nåede ikke at opleve "Leikas" start men vi nåede ud til tiden og fik startet, men hvordan må guderne vide.
     På skippermødet blev det oplyst, at vi skulle have Møn om styrbord så vi lagde os ud og ventede på, at det var vores tur til at starte.
     Uden de store taktiske diskussioner endte det med at vi startede ved det bagbord mærke, som senere viste sig at være en fordel. Vi kunne på en hård bidevind holde gennemsejlingsfaget på højbroen op i et hug og havde lagt alle i vores start bag os. Sejt.
     Sejladsen videre op gennem Bøgestrømmen var uden problemer, vi sloges med en IF'er . Sejladsen over Faxe bugt var uden problemer indtil vi nåede Møns klint, her væltede vi med spileren og efterfølgende måtte vi rebe sejlene, vinden kom bare ud af ingenting.
     Hjelm bugt: Skulle vi gå til havs eller under land. Vi valgte at gå til havs, hvilket ikke var klogt. Vi havde vindstille i en periode på ca. 2 timer med gammel sø og blafrende sejl.
     Vinden kom og vi nåede indsejlingen til Grønsund. Her overhalede vi en X 99 og en Banner 32, tror I vi var stolte?
     Tilbage i Hårbølle Havn gjorde vi klar til spisningen. Godt gennembankede og trætte indtog vi vores mad ol. hvorefter der var præmie-overrækkelse. Ved lodtrækningen som alle både deltog i var hovedpræmien en bærbar pc. Ved I hvem der vandt den? Det gjorde "Miw".
     Min sidemand Claus’ gast mente bestemt og meget højlydt at der måtte være en sidepræmie til han når nu jeg havde vundet en pc´er. Ved næste trækning blev "Leika" vinder af en meget særlig Whisky. Om de var trætte af at høre på ham, vides ikke men han vandt.
     Søndagen hjemsejlads. Kl. 10.00 gik fortøjningerne og vi var på farten igen mod Guldborg. Ved ankomsten til Guldborg og efter at vi havde klaret skibet op, nød vi endnu en bayrisk øl og blev enige om at det var ikke sidste gang vi tog en sådan fælles tur.
Både "Leika" og "Miw" vil ønske at vi i sæsonen 2010 kan tage af sted igen og gerne sammen med nogle flere både fra Guldborg.

Steen Miw.

Hvor er MIW i 2010?

• 23. maj Fejø pinsestævne Vikingen
  • 05. juni Tærø rundt Bogø sejlklub.
  • 20.- 22. august klassemesterskaber Impala 27 i Guldborg
  • 04. september Lindholm Rundt eller Agersø rundt
  • 11.-12. september sejlerfestival Kragenæs.
  • 18. september Snapsesejlads Vordingborg

i Guldborg Havn.
Stiftet 1974

Websiden formidler kontakt
mellem laug og medlemmer.