Guldborgland Bådelaug     - laugsnyheder 1997-2015


Forsiden
Årgang 2015
Årgang 2014
Årgang 2013
Årgang 2012
Årgang 2011
Årgang 2010
Årgang 2009
Årgang 2008
Årgang 2007
Årgang 2006
Årgang 2005
Årgang 2004
Årgang 2003
Årgang 2002
Årgang 2001
Årgang 2000
Årgang 1999
Årgang 1998
Årgang 1997
Medlemsliste

 
Referat af ekstraordinær generalforsamling
Klubhuset, Guldborg den 6. april 2001
 Udsendt af sekretæren, Erik Andersen, 14. april 2001

Dagsorden

  1. Valg af dirigent
  2. Bestyrelsens beretning for det forløbne år
  3. Forelæggelse og godkendelse af det reviderede regnskab
  4. Fastlæggelse af kontingent, pladsleje, indskud og rykkergebyr
  5. Fastlæggelse og godkendelse af budget
  6. Behandling af indkomne forslag
  7. Valg af formand
  8. Valg af kasserer
  9. Valg af den øvrige bestyrelse - 3 medlemmer og 2 suppleanter
  10. Valg af 2 revisorer og 1 revisorsuppleant
  11. Eventuelt
    1. Nedsættelse af et bladudvalg
    2. Nedsættelse af et havneudvalg
    3. Orientering fra bestyrelsen vedr. byggeriet
    4. Orientering om møde med Tirsdagsklubben

 

1. Valg af dirigent

Flemming Christensen, bådelaugets mangeårige dirigent

Nyt bestyrelses medlem, Torben Petersen Afgået bestyrelses medlem gennem 15 år, Hans Bonde

 

Klubhuset pakket til sidste plads
Foto: Knud Erik Jensen


Jørgen Bojesen og Jørgen Eriksen
Foto: Knud Erik Jensen

     Bestyrelsen foreslog Flemming Christensen som dirigent og han blev enstemmigt valgt. Flemming konstaterede at den ekstraordinære generalforsamling var lovligt indvarslet. Der blev krydset af på medlemslisten og den viste et fremmøde på 57 stemmeberettigede. Som stemmetællere blev valgt Nanette Erskov og Niels Christensen.
     Inden vi gik i gang med pkt. 4 på dagsordenen bad formanden, Jørgen Eriksen om at punkterne 11 c og d blev behandlet først som en baggrund for resten af generalforsamlingen.
     Først blev Torben Petersen budt velkommen i bestyrelsen som afløser for Hans Bonde. Sidstnævnte fik en varm tak for det store arbejde han har lagt som næstformand og formand for havneudvalget.
     Jørgen Eriksen gav et fyldigt referat fra mødet mellem bestyrelsen og motorbådssejlerne fra Tirsdagsklubben.
     Jørgen Eriksen orienterede også om byggeriet og de økonomiske aspekter og gjorde samtidig opmærksom på, at de stigende priser på kontingent m.m. ikke er en følge af det ny byggeri, men en følge af at udgifterne til den daglige drift er steget.
     Han opremsede forskellige midler, vi har fået fra EU, fra Sakskøbing kommune for toiletbygningen, fra Landdistriktspuljen og fra optaget banklån.
     Vi har fået tilsagn om EU-projektmidler og vi har søgt om midler fra "artikel 33". Svar herfra vil fremkomme ca. 10. maj.
     En del af den støtte vi får er en slags medfinansiering. Vi kan ikke bare stoppe pengene i vores kasse, men skal selv yde et beløb for at tilskuddene kommer til udbetaling.
     Også Michael Tambour orienterede om byggeriet, og det samme gjorde Jørgen Bojesen mht. til økonomien.
     Herefter kunne vi velorienterede gå i gang hvor vi slap sidst, nemlig pkt. 4.
4. Fastlæggelse af kontingent, pladsleje, indskud og rykkergebyr      Jørgen Bojesen fremlagde på overhead bestyrelsens nye forslag til kontingent, pladsleje og indskud.
    Denne gang lykkedes det at få det vedtaget med 47 stemmer for. 
5. Fastlæggelse og godkendelse af budget      Jørgen Bojesen gennemgik her bestyrelsens nye budgetforslag. Efter enkelte bemærkninger bl.a. hvor de kr. 10.000 som vi fik af kommunen i tilskud til vedligeholdelse af toiletbygningen var blevet af.
     Svaret er, at efter at toiletbygningen ikke mere er offentlig, får vi ikke mere disse penge.
     Forslaget blev vedtaget med 54 stemmer.
6. Behandling af indkomne forslag

 

     Bestyrelsens forslag til vedtægtsændringer blev først behandlet. Ændringerne i § 3 blev vedtaget med 52 stemmer for.
     Ændringerne i § 5 blev vedtaget med 51 stemmer for.
Se i øvrigt de nye vedtægter som er udsendt sammen med referatet.
     Forslaget fra Jørgen Winckler og Flemming Diemer blev drøftet og man kunne blive enige om, at havneudvalget skulle løse problemerne.
7. Valg af formand Jørgen Eriksen valgt med akklamation.
8. Valg af kasserer Punktet udgår, da kassereren, Jørgen Bojesen, ikke er på valg.
9. Valg af den øvrige bestyrelse - 3 medlemmer og 2 suppleanter      Lars Nordstrøm, Erik Staal og undertegnede blev alle genvalgt med akklamation. Til posten som bestyrelsessuppleanter blev følgende foreslået:
     Frans Balzer, Stig Erskov, Frank Rasmussen og Kurt Hansen.
     Afstemningen gav som resultat, at Kurt Hansen og Stig Erskov blev valgt.
10. Valg af 2 revisorer og 1 revisorsuppleant Nanette Erskov og Gert Willendrup blev genvalgte som revisorer og Niels Christensen som revisorsuppleant.
 
11. Eventuelt


Kaotiske tilstande


Tid til kaffepause
Foto: Knud Erik Jensen


Jørgen Winckler, str. XXL, medlem af bladudvalget


Fortøjning kun efter aftale med havnefogeden ved mastekranen
Foto: Biørn Stubbæk

  1. Det var svært at få nogen til at indgå i et bladudvalg, men efter lang overvejelse meldte Jørgen Winckler sig. Tak Jørgen!
  2. Havneudvalget kom til at bestå af: Jørgen Petersen, Flemming Diemer og Kurt Hansen.
  3. Tibbi's grill er overtaget af Anita Andersen. Hun vil sælge brugskunst m.m. Held og lykke med det.
  4. Der hersker nogle kaotiske forhold i Danmarks Tursejler Forening, og med hensyn til medlemmernes forsikringer er der ikke helt klare linier. Jørgen Petersen vil imidlertid hurtigt få nogle facts på bordet og indkalde de involverede til et møde. Bådelaugets kontingent til foreningen er betalt.
  5. Jørgen Bojesen efterlyste forsikringsoplysninger på nogle både. Kom nu ud af starthullerne.
  6. Jørgen Mortensen bad om ordet og kom ind på forskellige ting bl. a. om sammenholdet. I øvrigt ville han gerne have noget mere orientering om byggeriet i klubbladet. Han sluttede af med: "Man må gerne være kritisk, men helst konstruktivt".
  7. John kunne ikke lide ordet motorbådsklubben eller Tirsdagsklubben men ville hellere kaldes motorbådssejler. Husk det nu! I øvrigt gav han en orientering om hvad der foregår på motorbådssejlernes tirsdagsmøder.
  8. Jørgen Winckler efterlyste nye klubtrøjer (gerne str. XXL ha! ha!). Måske var det noget for den nye butik.
  9. Lone Kellermann kunne ikke forstå, at mønttelefonen var nedlagt. TeleDanmark ville kun beholde den hvis vi kunne garantere en omsætning på kr. 14.000. Så derfor.
  10. Kassereren påpegede at man skal huske at få bon'er, når man handler i Brugsen.
  11. Det er irriterende når der ligger både ved mastekranen og forsyningsbroen. Der kunne opsættes skilte med "Fortøjning kun efter aftale med havnefogeden".
  12. Jørgen Eriksen viste "billeder" af henholdsvis miljøstationen og en evt. tilbygning til klubhuset. Meget interessant.

Sluttelig takkede han for god ro og orden ved generalforsamlingen.

Sakskøbing den 08.04.2001.
Erik Andersen, sekretær.


 


Steen Hovard, formand
John H. Arildsen, næstformand
Preben Kristensen, kasserer
Niels Bach sekretær

Guldborgland Bådelaug
Guldborgvej 352
4862 Guldborg

Til forsiden

Forening for bådejere
 i Guldborg Havn.
Stiftet 1974

Websiden formidler kontakt
mellem laug og medlemmer.
Copyright © 2000-2015 
Niels Nordby Christensen