Guldborgland Bådelaug     - laugsnyheder 1997-2015


Forsiden
Årgang 2015
Årgang 2014
Årgang 2013
Årgang 2012
Årgang 2011
Årgang 2010
Årgang 2009
Årgang 2008
Årgang 2007
Årgang 2006
Årgang 2005
Årgang 2004
Årgang 2003
Årgang 2002
Årgang 2001
Årgang 2000
Årgang 1999
Årgang 1998
Årgang 1997
Medlemsliste
1. Valg af dirigent      Efter at Jørgen Eriksen havde budt velkommen, foreslog bestyrelsen Claus Pedersen til dirigent. Enstemmigt valgt. 
     Claus Pedersen konstaterede at generalforsamlingen var lovligt indvarslet. 
     Til stemmetællere foreslås klubbens revisorer Torben Jensen og Bo Bøyesen, der begge blev valgt. 
     Efter afkrydsning på medlemsliste viste den et fremmøde på 46 stemmeberettigede hvilket giver i alt 92 stemmer ud af 188.
2  Bestyrelsens beretning for det forløbne år Formandens beretning.
Bemærkninger til beretningen:
  • Regler for udlejning/lån af klubhuset burde have været udsendt inden generalforsamlingen. 
    Vil blive udsendt sammen med referatet og ophængt i klubhuset.
  • Kommer der skørter på broerne? 
    Ja det gør der.
  • Hvad gør bestyrelsen for at styrke ungdomsafdelingen? Roklubben Fjorden er lukket, og der er nogle midler som måske kan overføres til Bådelauget hvis man opretter en roklub under juniorafdelingen.
    Bestyrelsen vil undersøge mulighederne. 

     Herefter blev beretningen enstemmigt godkendt. 
     Der var ingen særskilt beretning fra Motorbådsudvalget, Havneudvalget og Festudvalget. 
     Bladudvalget efterlyste en opdateret e-mail liste. Medlemmer med en sådan opfordres til at maile den til Niels via klubbens hjemmeside.
     Juniortræneren 
     Juniorudvalgets beretning fremlagdes af Michael Tambour. Frans Balzer ønskede ikke at fortsætte, så der efterlyses en ny hjælper. Michael takkede Frans for hans indsats.
     Kapsejladsudvalget.
     Kapsejladsudvalget blev ved en fejltagelse forbigået, men senere aflagde Lars beretning herfra.

3. Forelæggelse og godkendelse af det reviderede regnskab      Jørgen Bojesen fremlagde grundigt det reviderede regnskab på overheadprojektor. Efter de nye regler hedder det årsrapporten.
     Bemærkninger: 
  • Ønske om opgørelse over antal gæstesejlere. 
    Vil blive udsendt i Lagunenyt og fremover indført i rapporten. 
  • Hvad er der betalt i forbindelse med færgefarten. 
    Amtet har betalt kr. 104.- pr. dag. 
  • Det bemærkes, at vand og el er både for Lagunen og Bådelauget. 
  • Ønske om at gæstesejlerindtægter blev konteret for sig selv.

     Herefter blev årsrapporten sat under afstemning og enstemmigt godkendt.

4. Fastlæggelse af kontingent, pladsleje og indskud      Ifølge vedtægterne reguleres indskud, kontingent og pladsleje med pristallet hvilket blev godkendt. Gæstesejlerbetaling er uforandret.
 

Kontingent

2003

2004

Aktive (familie) 890 kr. 910 kr.
Passive 260 kr. 265 kr.
Juniorer 100 kr. 100 kr.

Indskud

2003

2004

Kølbåde 3.150 kr. 3.220 kr.
Joller 1.050 kr. 1.075 kr.

Pladsleje

2003

2004

Kølbåde 1.780 kr. 1.820 kr.
Joller 890 kr. 910 kr.
Pensionistrabat 370 kr.

380 kr.

Vinterplads

2003

2004

Havnen 250 kr. 265 kr.
5. Fastlæggelse og godkendelse af budget      Budget for 2004 blev ligeledes grundigt forelagt.
     Bemærkninger:
     En særlig indsats med hensyn til markedsføring. Via foreningen Smålandshavet gøres der en særlig indsats i nordtyske havne, der er gået med i samarbejdet.
     Budgettet enstemmigt godkendt.
6. Behandling af indkomne forslag      Først behandledes Jørgen Petersens forslag om udmeldelse af Dansk Sejlunion, Danmarks Tursejlerforening og Natursejlerforeningen.
     Kassereren kunne oplyste, at vi betaler 
  • kr. 5457,- og kr. 428 til Dansk Sejlunion 
  • kr. 200,- til Natursejlerforeningen 
  • kr. 300,- til Danmarks Tursejlerforening. 

     De sidstnævnte er ikke betalt i år på grund af rod i regnskaberne for den pågældende forening. Fremover klarer den selv opkrævningen. 
     Jørgen Petersen plæderede for sit forslag. 
     Bestyrelsen blev spurgt om man havde søgt indflydelse i DS f.eks. gennem Sejlerdagen, hvilket den kunne svare benægtende på. 
     Jørgen Bojesen mente ikke, at vi havde nogen fordel ved at være medlem. Bestyrelsen har ingen samlet mening om sagen. 
Lars Nordstrøm mente, at vi skulle bevare alle medlemskaber, så vi bl.a. kunne have et talerør overfor regering m.m. Vi bruger også materiale til undervisning i juniorafdelingen og i kapsejlads-udvalget. Konsekvensen af udmeldelse vil være, at vi ikke kan deltage i kapsejladser arrangeret af DS, ej heller ligge ved deres gule ankerbøjer. 
     Niels synes at vi af historiske grunde bør bevare medlemskabet. 
     I øvrigt har DS opsagt deres aftaler med Codan og er skiftet til Alm. Brand. Vi har ikke nogen glæde af forsikringen gennem DS, da den ikke dækker folk, der udfører pligtarbejde. 
     Frank synes ikke, at de sparede beløb ved udmeldelse er så stort, så han anbefaler, at vi bliver. 
     Herefter blev forslaget sat til skriftlig afstemning. 
     Dette gav følgende resultat. For stemte 32, imod 49, og 10 undlod at stemme. Forslaget er hermed forkastet.

Bestyrelsens forslag til vedtægtsændringer blev herefter debatteret.

  • § 4.5. 
    Et medlem som udebliver fra tilsagt pligtarbejde uden gyldig grund, pålægges en bod på kr. 500,- som forfalder til betaling indenfor 8 dage efter påkrav.
  • § 4.6. 
    Boden giver ikke fritagelse for det tilsagte pligtarbejde og såfremt medlemmet stadig udebliver herfra, kan vedkommende ekskluderes.

     Der er stor utilfredshed med, at folk ikke ringer, hvis de er forhindret. Arbejdsudvalgsformændene har svært ved at træffe medlemmerne og der er mange gange en masse undskyldninger for ikke at kunne komme. 
     Fremover bliver det så op til bestyrelsen at afgøre, om der så skal betales bod. Hvad er i øvrigt gyldig grund. 
     I så fald kan man få en aftale om en anden tid. Måske er det ikke smart med en fast dag til arbejdet, hvis man så ikke kan komme i gang. Folk har sat dagen af hertil. 
     Bestyrelsen har tidligere forsøgt at fastholde dagen, men heller ikke det var tilfredsstillende. De enkelte arbejdshold må i god tid aftale, om de vil arbejde en anden dag. 
     Efter en længere debat blev forslaget sat under afstemning. For stemte 65, imod 0 og 3 stemte hverken for eller imod.
     Forslaget er vedtaget.

     Bestyrelsens forslag om opkrævning af betaling for brug af strøm fra vinterliggere i havnen blev herefter debatteret. 
     Vores forbrug er steget med 11.000 kWh, så noget må gøres. Lyset udenfor huset vil blive justeret, så det ikke brænder, når det er lyst. 
     Forslag fra et medlem om, at man i stedet pålægger hver enkelt, der ligger i havnen om vinteren, at installere en måler i båden, vandt gehør. Evt. kan klubben gøre et fordelagtigt indkøb for medlemmerne. Det afhænger af mængden. 
     Dette forslag trådte i stedet for bestyrelsens og blev vedtaget.

7. Valg af formand Bortfalder, da formanden ikke er på valg.
8. Valg af kasserer Jørgen Bojesen genvalgt
9. Valg af den øvrige bestyrelse - 2 medlemmer og 2 suppleanter Torben Petersen og Michael Tambour genvalgt. 
1. suppleant Stig Erskov og 2. suppleant Frank Rasmussen genvalgt.
10. Valg af 2 revisorer og 1 revisorsuppleant Torben Jensen og Bo Bøyesen genvalgt. Niels Christensen genvalgt som suppleant.
11. Eventuelt
  • Diskussion om numre på broerne og rød/grøn skilte. De nuværende duer ikke. Vi må finde ud af et bedre system.
  •  Ønske om højttaleranlæg. Indkøbes hvis økonomien tillader det.
  • De afholdte fællesarrangementer har alt for ringe tilslutning.

Dirigenten takkede for god ro og orden, hvorefter formanden takkede for det store fremmøde og ønskede alle en god sejlsæson.

Guldborg den 27.03.04.
Erik Andersen, sekretær.

 

Bestyrelse, havnefoged, webmaster samt udvalg

Formand Næstform. Havneudv. Kasserer - Bådpladser
Jørgen Eriksen
Froensevej 15
4863 Eskilstrup
Tlf.: 54 45 45 50

eriksen@eriksen-marketing.dk
Michael Tambour
Guldborgvej 338
4862 Guldborg
Tlf.: 54 77 06 28

m-h-tambour@mail.tele.dk

Jørgen E. Bojesen
Alstrup Strandvej 6
4840 Nr. Alslev
Tlf.: 54 43 20 90

jeb@jbmarine.dk

Sekretær - Bladudvalg 

Kapsejlads. Havneudv.

Motorbådsudvalg

Erik Andersen
Guldborghave 109
4862 Guldborg
Tlf.: 54 70 66 95

easakskoebing@hotmail.com

Lars Nordstrøm
Grænge Skovvej 87
4891 Toreby L.
Tlf.: 54 86 93 22

lan@nyk-f-kom.dk

Torben Petersen
Skovvænget 7
4862 Guldborg
Tlf.: 54 77 01 89

 gammel1@post.tele.dk

Festudvalg 

Havnefoged kl. 10-21 Webmaster
Erik Staal
Vigsnæsvej 12
4862 Guldborg
Tlf.: 54 77 03 50

plantagen@teliamail.dk

Karina Pedersen
Guldborg Havn
4862 Guldborg
Tlf.: 54 70 11 14

lagunen@c.dk

Niels N. Christensen

webmaster@guldborg-havn.dk

 
Kapsejladsudvalg Juniorudvalg Bladudvalg
  1. Lars Nordstrøm
  2. Michael Tambour
  3. Erik Andersen
  1. Lars Nordstrøm
  2. Michael Tambour
  3. Erik Staal
  1. Erik Andersen
  2. Jørgen Winckler
  3. Biørn Stubbæk
Havneudvalg Festudvalg Motorbådsudvalg
  1. Michael Tambour
  2. Lars Nordstrøm
  3. Jørgen Bojesen
  4. Flemming Diemer
  5. Cextin Jørgensen
  6. Kurt Hansen
  1. Erik Staal
  2. Bitten Andersen
  3. Lone Kellermann
  4. Torben Ekelund
  1. Torben Petersen

 

Takster 2004

Kontingent

Aktive (familie) 910 kr.
Passive 265 kr.
Juniorer 100 kr.

Indskud

Kølbåde 3.220 kr.
Joller 1.075 kr.

 

Medlemstal: 143
Udlejning af klubhus

Pladsleje

Kølbåde 1.820 kr.
Joller 910 kr.
Pensionistrabat

380 kr.

Vinterplads

Havnen 265 kr.
 

 

 

Gæstesejlere

0 - 9 m 90 kr.
9 - 12 m 115 kr.
12 - 15 m 140 kr.
 

 

I sæsonen  
fra 1. maj til 1. oktober. weekender og helligdage:
Huset lånes ud til aktive medlemmers fester max. 5 gange. Kun gennem Cafe Lagunen.
Gratis for medlemmer + rengøring som evt. kan aftales med Henning Wilshusen.
Uden for sæsonen  
fra 1. oktober til 1. maj. Alle kan leje huset gennem Cafe Lagunen, pris kr. 1000,- + rengøring som kan aftales med Henning Wilshusen.
Lokale foreninger kan få særaftale ved henvendelse til formanden.
Gratis for medlemmer + rengøring.


 


Steen Hovard, formand
John H. Arildsen, næstformand
Preben Kristensen, kasserer
Niels Bach sekretær

Guldborgland Bådelaug
Guldborgvej 352
4862 Guldborg

Til forsiden

Forening for bådejere
 i Guldborg Havn.
Stiftet 1974

Websiden formidler kontakt
mellem laug og medlemmer.
Copyright © 2000-2015 
Niels Nordby Christensen