| |
Årsberetning
1999, seniorer
Kapsejladsudvalget
ved Lars Nordstrøm, februar 2000
Pinsestævne Pinsen foregår naturligvis på Fejø, hvorfra
der sejles Femø rundt. Vi var nogle stykker sejl- såvel som motorbåde
der deltog. Sejladsen Femø rundt var samtidig kredsmesterskab, og der
deltog vi naturligvis også. Godt i havn tørt tøj en øl og en gammel
dansk, så går det fint igen. Jørgen opdager pludselig en grundstødt. Hans
gæstfrie båd fyldes hurtigt, og vi iler til hjælp ind over knoldene, og
snart flyder igen en af vore egne. Havnehuset fyldes som sædvanlig til en dejlig
grillaften med godt selskab, musik og dans.
Falster
Rundt En frisk vind lørdag d. 14 august lovede godt for sejladsen Falster
rundt. Der sejles i 5 kategorier:
- målte sejlbåde efter DH
- umålte sejlbåde
- motorsejlere
- flerskrogsbåde efter lystal
- motorbåde med specialregler.
Det gik stærkt i startområdet nord for
Guldborg. Der var masser af både og alle kom godt af sted på en lænser
til Kogrunden, hvor den sydlige vind gjorde godt indtil Dyrefod, hvor
rebene blev sat, og vi krydsede gennem Storstrømsbroen og Farøbroen lige
til mållinien ved Stubbekøbing. En herlig sejlads, og om aftenen var der
sædvanen tro fællesspisning med musik, dans og præmieuddeling m.m. Dagen efter var vejrudsigten imidlertid hårdere,
og man enedes om enten at blive eller at sejle hver til sit. De fleste
kunne sejle hjem, tyskere såvel som folk fra Guldborg. Når vi kunne det,
kunne vi måske også have sejlet kapsejlads. |
Oversigt
- Pinsestævne
- Falster Rundt
- Fællestur til Femø
- Sundsejlads
- Aftenkapsejlads 1999
-
Resultatliste 1999
Fællestur
til Femø 28/8 Familiekaplads for sejlbåde nord om Femø,
og konkurrence for motorbåde syd om. Først så det lidt tyndt ud 4
kapsejlende og nogle stykker på tur, men stor var glæden da vi ankom. Havnen var fyldt med motorbåde, som var
tyvstartet og havde fået en dag mere ud af det. Det var dejligt og vi
måtte næsten sidde i lag i huset om aftenen. Næste dag var det lige så herligt vejr,
travetur, blommerov, ømme fødder og en pragtfuld tur hjem. Læs
mere.
Sundsejlads Godt vejr og
mere
luft end i 1998. 9 både + ledsager, kontrol og frokostpause m.m. Alt
gik så stærkt, at vi næsten ikke nåede Nykøbing, før vi var hjemme
igen hos Karina, som i år stod for aftensmaden, og til et igen i år
fyldt klubhus. Godt vi skal bygge ud.
Aftenkapsejlads
1999 En dejlig sommer/sæson er gået, vi har
sjældent set så mange både på vandet som i år. 19 forskellige, og 18
onsdage har det været muligt at gennemføre en sejlads. Alle sejladserne er sejlet inde i sundet, og alt
er forløbet udmærket, dog havde vi håbet meget at den udlagte bane nord
for Guldborgbroen var blevet slidt til, men det passede ikke rigtig med
dommerskibe i år, så lad os håbe det bliver lettere i det kommende år.
Kapsejladsudvalget På gensyn og god vind i 2000 Lars Nordstrøm |
|
maj |
juni |
juli |
august |
september |
|
|
Dato
|
09. |
26. |
02. |
09. |
16. |
30. |
07. |
14. |
21. |
28. |
04. |
11. |
18. |
25. |
01. |
08. |
15. |
22. |
Point |
Plac. |
Larsen 232 1 |
2 |
0,75 |
3 |
2 |
0,75 |
2 |
0,75 |
0 |
0,75 |
0 |
0,75 |
3 |
0 |
5 |
0,75 |
0,75 |
3 |
0,75 |
26 |
1 |
Norsk Fjordkr. |
0 |
2 |
2 |
0 |
0 |
0,75 |
2 |
0,75 |
2 |
0,75 |
2 |
0,75 |
3 |
0,75 |
3 |
2 |
2 |
3 |
26,75 |
2 |
Larsen 28 34 |
3 |
0 |
5 |
0,75 |
2 |
0 |
3 |
4 |
5 |
0 |
3 |
5 |
2 |
3 |
4 |
3 |
4 |
2 |
48,75 |
3 |
Manta 19 |
4 |
4 |
0,75 |
6 |
4 |
0 |
4 |
2 |
5 |
2 |
5 |
0 |
0,75 |
0 |
2 |
7 |
0,75 |
4 |
51,25 |
4 |
L. 23 226 |
0,75 |
3 |
4 |
6 |
3 |
5 |
0 |
0 |
5 |
5 |
4 |
4 |
6 |
0 |
5 |
4 |
6 |
4 |
64,75 |
5 |
Folkebåd 353 |
4 |
5 |
0 |
6 |
8 |
0 |
8 |
3 |
3 |
7 |
7 |
0 |
7 |
4 |
8 |
5 |
5 |
5 |
85 |
6 |
Knar 34 |
4 |
5 |
7 |
6 |
0 |
9 |
0 |
6 |
5 |
4 |
8 |
2 |
0 |
6 |
6 |
6 |
9 |
6 |
89 |
7 |
Albin Viggen |
4 |
5 |
0 |
4 |
7 |
3 |
7 |
6 |
5 |
7 |
6 |
8 |
0 |
8 |
7 |
0 |
7 |
6 |
90 |
8 |
Dragon Fly 25 |
4 |
5 |
0 |
6 |
6 |
0 |
10 |
6 |
5 |
7 |
10 |
7 |
4 |
2 |
11 |
8 |
0 |
6 |
97 |
9 |
Mamba 29 21 |
4 |
5 |
8 |
6 |
9 |
8 |
5 |
6 |
5 |
3 |
9 |
6 |
0 |
10 |
0 |
9 |
0 |
6 |
99 |
10 |
LM 24 |
4 |
5 |
6 |
6 |
9 |
0 |
10 |
6 |
5 |
7 |
0 |
10 |
4 |
10 |
9 |
9 |
0 |
6 |
106 |
11 |
Møn 341 |
4 |
5 |
0 |
5 |
9 |
0 |
9 |
5 |
5 |
7 |
11 |
10 |
0 |
9 |
10 |
9 |
10 |
6 |
114 |
12 |
Drabant 22 |
4 |
5 |
10 |
6 |
9 |
10 |
10 |
6 |
4 |
6 |
0 |
10 |
0 |
10 |
11 |
9 |
0 |
6 |
116 |
13 |
Omaga 36 |
4 |
5 |
11 |
6 |
5 |
0 |
10 |
6 |
5 |
7 |
11 |
10 |
0 |
10 |
11 |
9 |
0 |
6 |
116 |
13 |
Killing 1 |
4 |
5 |
11 |
6 |
9 |
0 |
10 |
6 |
5 |
7 |
0 |
10 |
7 |
10 |
11 |
9 |
0 |
6 |
116 |
13 |
Yacht Tøsen |
4 |
5 |
l l |
6 |
9 |
0 |
10 |
6 |
5 |
7 |
0 |
10 |
0 |
10 |
l l |
9 |
8 |
6 |
117 |
16 |
Warship 1/4 ton |
4 |
5 |
0 |
6 |
9 |
0 |
10 |
6 |
5 |
7 |
11 |
9 |
0 |
10 |
11 |
9 |
11 |
6 |
119 |
17 |
Bandholm 24 |
4 |
5 |
11 |
6 |
9 |
0 |
10 |
6 |
5 |
7 |
11 |
10 |
0 |
10 |
11 |
9 |
0 |
6 |
120 |
18 |
|
|