Guldborgland Bådelaug     - laugsnyheder 1997-2015


Forsiden
Årgang 2015
Årgang 2014
Årgang 2013
Årgang 2012
Årgang 2011
Årgang 2010
Årgang 2009
Årgang 2008
Årgang 2007
Årgang 2006
Årgang 2005
Årgang 2004
Årgang 2003
Årgang 2002
Årgang 2001
Årgang 2000
Årgang 1999
Årgang 1998
Årgang 1997
Medlemsliste


Referat af generalforsamling 1998
Klubhuset, Guldborg den 24. marts 1998
Dagsorden iflg. vedtægterne

1. Valg af dirigent Efter at Jørgen Eriksen havde budt velkommen til de fremmødte, heraf 35 stemmeberettigede, gik vi over til valg af dirigent.
Bestyrelsen foreslog Gert Willendrup, som blev valgt uden modkandidater.
2 a. Formandens beretning Jørgen Eriksen fremlagde bestyrelsens beretning, som med få kommentarer blev enstemmigt godkendt (ved klapsalver).
Se i øvrigt formandens beretning.
2 b. Kapsejladsudvalget Se årsberetning fra seniorerne
2 c. Juniorudvalget Se årsberetning fra juniorerne
3. Forelæggelse og godkendelse af det reviderede regnskab Jørgen Bojesen fremlagde det reviderede regnskab sammen med budget for det kommende år.
Niels Møller spurgte om værdisætningen af bygninger, broer o.lign. var realistiske. Jørgen svarede hertil, at de nok var noget fiktive, men at de senere kunne være basis for en vis afskrivning.
Regnskabet blev herefter godkendt (klapsalver).
4. Fastlæggelse og godkendelse af budget Budget var blevet fremlagt i forbindelse med regnskabet og også det blev godkendt.
5. Fastlæggelse af kontingent, pladsleje, indskud, bod og rykkergebyr Bestyrelsen foreslog uændret kontingent og pladsleje, hvilket blev godkendt (stadig med klapsalver).
6. Behandling af indkomne forslag  Gert Willendrup havde fremsendt følgende forslag: I stedet for at udbetale telefonpenge, kørselsgodtgørelse o.lign. til bestyrelsesmedlemmerne, skulle hvert bestyrelsesmedlem have tildelt en bådplads. Det ville gøre administrationen og revisionen nemmere. Samtidig ville der være en besparelse på ca. kr. 1200,-
Niels Christensen mente, at en halv plads ville være rimeligt.
Niels Møller mente ikke at bestyrelsen overhovedet skulle have nogen godtgørelse.
Jørgen Pihl spurgte om det kun var én plads pr. medlem, hvilket blev bekræftet.
Efter nogen snak blev forslaget sendt til afstemning. Denne gang forlangte man skriftlig afstemning, hvilket resulterede i følgende: For stemte 25, imod stemte 10. Forslaget blev vedtaget.

Som følge af et nyt havnereglement, fremsendt af Sakskøbing kommune, havde bestyrelsen lavet et forslag til vedtægtsændringer.
Der var berettiget utilfredshed med, at forslaget ikke var udsendt eller i det mindste udleveret skriftligt.
Desuden var man utilfredse med at der ikke var udsendt en endelig dagsorden.
Efter en del diskussion valgte bestyrelsen at trække forslaget og gennemarbejde et nyt til næste generalforsamling.

7. Valg af formand Udgår, formanden er ikke på valg.
8. Valg af kasserer Jørgen Bojesen er på valg. Enstemmigt genvalgt.
9. Valg af den øvrige bestyrelse - 5 medlemmer og 2 suppleanter Bestyrelsesmedlemmerne Erik Staal og Michael Tambour bliver enstemmigt genvalgt.
1. suppleant Torben Petersen og 2. suppleant Frank Rasmussen bliver ligeledes genvalgt.
10. Valg af 2 revisorer og 1 revisorsuppleant Revisorer Nanette Erskov og Gert Willendrup bliver genvalgt. Suppleant Niels Christensen bliver ligeledes genvalgt.
11. Eventuelt
  1. Man efterlyste årsberetninger fra festudvalg og motorbådsudvalg. Ingen aktivitet i motorbådsudvalget og Erik Staal mente, at han havde skrevet om det i sidste nr. af Lagunenyt, men gav i øvrigt en redegørelse for udvalgets arbejde.
  2. Der mangler ofte hjælpere og Aksel Høy mente, at der burde være et stående festudvalg. Erik mente, at det fungerede ved, at de forskellige broer klarede opgaven.
  3. Det pointeres at ægtefæller er indgået i kassererens medlemsliste.
  4. Det er et ønske at klubhuset er åbent dagligt for vores gæstesejlere. Dette har tidligere også været vor hensigt, men der har været nogle "smuttere".
  5. Spørgsmål om hvorvidt der føres protokol ved bestyrelsesmøder. Der skrives referat som det til enhver tid er muligt at "kontrollere".
  6. Fiskerne vil gerne have lys og vand på deres bro. Det kommer så snart der er penge til det.
  7. Der kommer numre på alle bådpladser.

Herefter takkede dirigenten for god ro og orden og vi gik over til kaffe og brød tilsat hyggestemning.

Sakskøbing den 25-03-98.
Erik Andersen, sekretær.

 

Bestyrelse og takster for 1998
Generalforsamlingen i klubhuset, Guldborg den 24. marts 1998

Bestyrelsen 1998 Afgifter 1998
Formand
Jørgen Eriksen
Froensevej 15
4863 Eskilstrup
Tlf.: 54 45 45 50
Sekretær
Erik Andersen
Orebyvej 69 A
4990 Sakskøbing
Tlf.: 54 70 66 95
Indskud
Kølbåde: 2500 kr.
Joller: 500 kr.
Vinterplads
Havnen: 250 kr.
Laden:

500 kr.

Næstformand Motorbåds- og havneudvalg
Hans Bonde
Sølvgade 10
4840 Nr. Alslev
Tlf.: 54 43 24 92
Kapsejladsudvalg 
Lars Nordstrøm
Grænge Skovvej 87
4891 Toreby L.
Tlf.: 54 86 93 22
Kontingent
Aktive 550 kr.
Passive 125 kr.
Juniorer 125 kr.
Ægtefæller 600 kr.
Pladsleje
Kølbåde 1225 kr.
Joller 650 kr.
Rabat for
pens.

350 kr.

Kasserer
Jørgen E. Bojesen
Alstrup Strandvej 6
4840 Nr. Alslev
Tlf.: 54 43 20 90
Juniorudvalg 
Michael Tambour
Guldborgvej 338
4862 Guldborg
Tlf.: 54 77 06 28
Festudvalg
Erik Staal
Vigsnæsvej 12
4862 Guldborg
Tlf.: 54 77 03 50
Medlemmer kan leje klubhuset uden for sæsonen til f.eks. familiefester for kr. 300,-


 


Steen Hovard, formand
John H. Arildsen, næstformand
Preben Kristensen, kasserer
Niels Bach sekretær

Guldborgland Bådelaug
Guldborgvej 352
4862 Guldborg

Til forsiden

Forening for bådejere
 i Guldborg Havn.
Stiftet 1974

Websiden formidler kontakt
mellem laug og medlemmer.
Copyright © 2000-2015 
Niels Nordby Christensen