Guldborgland Bådelaug     - laugsnyheder 1997-2015


Forsiden
Årgang 2015
Årgang 2014
Årgang 2013
Årgang 2012
Årgang 2011
Årgang 2010
Årgang 2009
Årgang 2008
Årgang 2007
Årgang 2006
Årgang 2005
Årgang 2004
Årgang 2003
Årgang 2002
Årgang 2001
Årgang 2000
Årgang 1999
Årgang 1998
Årgang 1997
Medlemsliste

 
Gæstesejlere og serviceniveau
Formandens side, august 1998
Destination Lolland
     Med kikkerten for øjet, kan vi nu se "sommerens" eller nærmere, sæsonens slutning. Vor første hele sæson i den nye havn levede vejrmæssigt ikke helt op til vore forventninger.
     Alligevel har vi haft mange gæstesejlere. Den 1.august lå besøgstallet på ca. 700, hvilket næsten lever op til budgettet og da vi samtidig hører at mange andre havne er langt bagud, kan vi være godt tilfredse.
     Jeg tror at vort samarbejde med de andre havne i Smålandsfarvandet og Destination Lolland har bidraget en del til dette resultat. Yderligere plejer august og september at bringe ganske mange tyske gæster, så det er nok ikke så ringe endda.

Der mangler noget
     Selvom mange gæster har givet udtryk for, at det er en dejlig og hyggelig havn vi har, må jeg konstatere at vort serviceniveau ikke rækker på længere sigt.
     Det betyder eksempelvis, at gæster ikke kan få badepoletter, låsekort m.m. ud over en time morgen og aften.
     Hvis der smutter en sikring eller et andet problem opstår, er der ingen til at tage hånd om det. (Det er ikke havnefogederne jeg er ude efter, de yder en stor indsats).

En mulig løsning
     Jeg har tidligere givet udtryk for det på denne side: Vi skal styre begivenhederne på havnen langt mere end vi gør i øjeblikket.
      Løsningen er opstilling og drift af en grillbar, café e.l. ved siden af klubhuset, sådan som lokalplanen tillader. Hertil en forpagter som samtidig kan være havnefoged, opsynsmand, rengører og med ét ord "serviceyder".
     En sådan ordning skal på sigt ikke være en udgift, men give en årlig forpagtningsafgift til foreningens kasse. Desuden vil jeg formode at havnens evindelige urostifter vil forsvinde på forholdsvis kort tid, hvorefter vi igen kan være vores havn bekendt.

Fjedre og fendere
    Bestyrelsen har ved havneeftersyn konstateret, at der stadig er medlemmer, der ikke har deres fortøjninger i orden. De skal være forsynet med fjedre i mindst for-fortøjningerne.
     Desuden skal der være fendere på begge sider af båden.
     Efter et uheld, hvor en båds rigning hang fast i en krog til fortøjninger, skal det indskærpes: Hvis man vil montere sådanne kroge, skal de sidde på indersiden af pælene (mod broerne) og være fremstillet af træ.
     Vi vil sørge for at lave et par skabeloner, man kan låne. Det ser pænest ud, hvis de bliver ens i hele havnen.

Jeg ønsker jer alle masser af sol og  god vind.
Jørgen Eriksen

Destination Lolland og samarbejdet med de andre havne i Smålandsfarvandet har haft gavnlig indflydelse på besøgstallet

 

 

Huskedatoer:

  • Sundsejlads lørdag den 26-09 kl. 11.00
  • Standernedhaling lørdag den 03-10 kl. 14.00
  • Nakskov Kran tager både op lørdag den 24-10 kl. 09.00
  • Søren Kran fredag den 23-10 kl. 12.00
  • Pligtarbejde lørdag den 31-10 kl. 09.00
  • Afriggerfest lørdag den 21-11 kl. 19.00
    (Der vil komme nærmere opslag herom)


 


Steen Hovard, formand
John H. Arildsen, næstformand
Preben Kristensen, kasserer
Niels Bach sekretær

Guldborgland Bådelaug
Guldborgvej 352
4862 Guldborg

Til forsiden

Forening for bådejere
 i Guldborg Havn.
Stiftet 1974

Websiden formidler kontakt
mellem laug og medlemmer.
Copyright © 2000-2015 
Niels Nordby Christensen