Guldborgland Bådelaug     - laugsnyheder 1997-2015

Medlemsliste

Pinsestævne på Fejø
August 1998
     Atter i år holdt Vikingen pinsestævne på Fejø. Vejret var noget blæsende, så det var med lidt bange anelser, at vi tog derover. Vi fik en rimelig god plads i havnen, efter at have haft en god sejlads derover.
     Vi var heldige at tage af sted i god tid, for i løbet af eftermiddagen blæste det meget op.
     Om aftenen var der arrangeret grill udenfor fiskernes hus og med den megen vind varede det ikke længe før flutes og bøffer blev forvandlet til det pure kul.
      Nå, det var da heldigvis kun for nogle uopmærksomme, der havde travlt med at snakke og drikke ind imellem at det skete.
     Vi havde tilmeldt os kapsjladsen om søndagen, men vi var nu ikke sikre på, at vi ville deltage, det kom an på vejret.
     Søndag morgen var det flovet noget, så vi gik ud til start med storen og fokken. Mens vi sejlede rundt for at vente på start og trimmede lidt, flovede det yderligere så vi måtte i hast skifte til genua.

Kamp til stregen
     Vi fik ikke en alt for god start men efter at have kæmpet med en L 23, der ikke forstod det med fri vind, slap vi af med ham. Vi slog så et kæmpe slag over mod Femø hvilket var et guldhug.
     Nede ved Sletteren var vi kommet foran de andre 3 L-23 i vores løb. Da vi var kommet igennem porten slog vi et slag ind under land, men ak her døde vinden og vi måtte se de 2 sejle forbi os.

L 23 "Marinus"

Vi gik ud igen og fik vind, men vi kunne ikke hente det tabte. Da vi havde rundet Skellerev satte vi spileren. Solen var nu for alvor kommet frem, så vi smed alt overtøjet.
     Resten af turen gik på læns med spiler, så der var ikke meget at sejle op. Fra porten ved Fejø fik vi vinden ind forfra og vi kæmpede hårdt med Knalskallen om andenpladsen, som de desværre vandt med et forspring på 2 min.
     Vi sluttede på en samlet 11. plads ud af 31, hvilket vi var godt tilfredse med. Tak til Lars for en meget hjælpende hånd som gast.
     Om aftenen var der igen grill og Vikingen havde sørget for musikken. Dejlig aften, og i det hele taget et hyggeligt træf.
     Hermed en opfordring til at deltage næste år.

Med sejlerhilsen

i Guldborg Havn.
Stiftet 1974

Websiden formidler kontakt
mellem laug og medlemmer.