Guldborgland Bådelaug     - laugsnyheder 1997-2015


Forsiden
Årgang 2015
Årgang 2014
Årgang 2013
Årgang 2012
Årgang 2011
Årgang 2010
Årgang 2009
Årgang 2008
Årgang 2007
Årgang 2006
Årgang 2005
Årgang 2004
Årgang 2003
Årgang 2002
Årgang 2001
Årgang 2000
Årgang 1999
Årgang 1998
Årgang 1997
Medlemsliste

 
Referat af generalforsamling 2005
Torsdag den 17. marts 2005 i kluhuset

Dagsorden iflg. vedtægterne
  1. Valg af dirigent
  2. Bestyrelsens beretning for det forløbne år
  3. Forelæggelse og godkendelse af det reviderede regnskab
  4. Fastlæggelse af kontingent, pladsleje og indskud
  5. Fastlæggelse og godkendelse af budget
  6. Behandling af indkomne forslag
  7. Valg af formand
  8. Valg af kasserer
  9. Valg af den øvrige bestyrelse - 3 medlemmer og 2 suppleanter
  10. Valg af 2 revisorer og 1 revisorsuppleant
  11. Eventuelt

1. Valg af dirigent      Efter at Jørgen Eriksen havde budt velkommen, foreslog bestyrelsen Claus Pedersen til dirigent. Enstemmigt valgt. Claus Pedersen konstaterede at generalforsamlingen var lovligt indvarslet.
     Til stemmetællere foreslås klubbens revisorer Torben Jensen og Bo Bøyesen, der begge blev valgt.
     Efter afkrydsning på medlemsliste viste den et fremmøde på 30 stemmeberettigede hvilket giver i alt 60 stemmer.
2  Bestyrelsens beretning for det forløbne år Formandens beretning.
     Herefter blev beretningen enstemmigt godkendt. 
     Der var ingen særskilt beretning fra Motorbådsudvalget og  Havneudvalget
     Bladudvalget efterlyste indlæg til lagunenyt.
Juniortrænerne 
     Juniorudvalgets beretning fremlagdes af Torben Petersen, da Niels Bach var fraværende.
     Festudvalget havde heller ingen særskilt beretning.
Kapsejladsudvalget.
     Beretning blev aflagt af Lars Nordstrøm.
3. Forelæggelse og godkendelse af det reviderede regnskab      Jørgen Bojesen fremlagde grundigt årsrapporten på overheadprojektor. Herefter blev den sat under afstemning og enstemmigt godkendt.
4. Fastlæggelse af kontingent, pladsleje og indskud      Ifølge vedtægterne reguleres indskud, kontingent og pladsleje med pristallet hvilket blev godkendt.
 

Kontingent

2004 2005
Aktive (familie) 910 kr. 920 kr.
Passive 265 kr. 270 kr.
Juniorer 100 kr. 100 kr.

Indskud

2004 2005
Familiebåde 3.220 kr. 3.260 kr.
Joller 1.075 kr. 1.090 kr

Pladsleje

2004 2005
Kølbåde 1.820 kr. 1.840 kr.
Joller 910 kr. 920 kr.
Pensionistrabat

380 kr.

385 kr.

Vinterplads

2004 2005
Havnen 265 kr. 270 kr.

Bemærkninger:
     Vores revisor Torben Jensen foreslog, at man i de kommende år skulle have en større stigning end det, pristallet giver. Det ville give mulighed for ekstra hensættelser til "trange tider". Forslag om at gøre noget for yderligere udlejning af klubhuset.

5. Fastlæggelse og godkendelse af budget Budget for 2005 blev ligeledes grundigt forelagt.
     Budgettet enstemmigt godkendt.
6. Behandling af indkomne forslag Der var ikke indkommet nogen forslag
7. Valg af formand Formanden Jørgen Eriksen enstemmigt genvalgt.
8. Valg af kasserer Kassereren ikke på valg.
9. Valg af den øvrige bestyrelse - 2 medlemmer og 2 suppleanter Lars Nordstrøm, Erik Staal og Erik Andersen genvalgt.
Til 1. suppleant nyvalgtes Stefan Nielsen og 2. suppleant Frank Rasmussen genvalgt.
10. Valg af 2 revisorer og 1 revisorsuppleant Torben Jensen og Bo Bøyesen genvalgt. Niels Christensen genvalgt som suppleant.
11. Eventuelt
  • Regler for udlejning af klubhuset blev gennemdrøftet. 
  • Ikke-medlemmer kan kun leje klubhuset ved et samlet arrangement gennem Karina. 
  • Medlemmer (husstand) kan låne klubhuset. Forslag om at man måske skulle opkræve en leje på 500-1000 kr. 
  • Bestyrelsen vil i øvrigt satse på udlejning til kursusvirksomhed. Selvfølgelig skal huset dog stadig være for klubbens medlemmer, hvilket vil sige det forreste lokale.
  • Foldedøren mellem de 2 første lokaler behøver ikke være lukket hvis lokale 2 ikke bruges. 
  • Rettelse til søsætning ved Nakskov Kran. Torsdag den 21. april fortrinsvis for både hjemme og fredag den 22. april for både på havnepladsen.
  • Det blev påpeget at en kraftig oprydning i det ydre område var hårdt tiltrængt. (sker ved forårsklargøringen)

Kassereren havde følgende indlæg om økonomien:
     Men - det er dog ikke positivt alt sammen. Vi kommer sandsynligvis ikke uden om at skulle se på bådelaugets takster (pladslejer og kontingenter) fra året 2006, hvor vi nok ikke kan nøjes med de små stigninger, som forbrugerprisindekset giver os, og jeg skal kort prøve at redegøre for, hvorfor det bliver nødvendigt: 

  • - vore medlemmers gennemsnitsalder bliver større og større, og flere skal derved have pensionistrabat.
  • - forbrug af el og vand (og dermed vandafledningsafgift) viser jævnt stigende tendenser.
  • - medlemmernes krav til faciliteter og service bliver gradvist forøget, mere vil have mere (således har vi i perioden 10.12.04 til i går den 16.03.05 - altså på ca. 3 mdr. brugt godt 1.700 liter fyringsolie, som jo i nutidens dyre oliepriser svarer til ca. kr. 10.000 ex moms. Vi har jo set at det nye klubhus er blevet et meget eftertragtet sted at afholde diverse arrangementer, både for medlemmer og ikke medlemmer, men et eller andet sted koster det jo penge at drive et sådant sted.
  • - bådelauget har en kassekredit i banken, hvor der p.t. er et træk på kr. 260.000 som til trods for den oprindelige intention om løbende afvikling, i stedet er vokset p.g.a. øgede investeringer. Vi har hele tiden regnet med, at når vi var færdige med først den nye toiletbygning og dernæst klubhuset, så måtte investeringstakten da aftage, men det har jo vist sig, at initiativer avler nye initiativer, og det bekræfter vel også min tidligere påstand om at medlemmernes krav til service og faciliteter bare vokser. Men det er jo ikke så underligt, idet samfundet er skruet sådan sammen i dag.
  • - bro l og fremfor alt jollebroen er i en meget sørgelig forfatning, og trænger meget til udskiftning, men der står vi igen med et investeringsbehov i en ny ponton til vort rammeslag, som jo skal bruges til at slå nye pæle til disse broer.
  • - taksterne i havnen ligger noget under niveauet i nabohavnene - for nogles vedkommende endda med betydeligt ringere faciliteter - jeg har undersøgt priserne, og har en opstilling over de aktuelle priser i de andre havne.
  • - man bør vel også spørge om det er stadig er rimeligt, at en del medlemmer ligger gratis i havnen om vinteren, mens andre må betale pladsleje for at stå på land på havnen + selvfølgelig derudover have udgift til kran med land- og søsætning. De fleste andre havne opkræver pladsleje + elforbrug for en vinterpIads i havnen.

     Det er ikke en målsætning i sig selv blot at "skrabe sammen på bogen", men i en forening som vores, bør vi dels have afviklet vores gæld til banken inden for en overskuelig tidshorisont, og dels bør vi også have et finansielt beredskab på formodentlig 200.000 - 300.000 til imødegåelse af reparationer forårsaget af hændelser, som vi ikke selv er herre over. 

Kommentar fra revisor Torben Jensen: 
     Man bør ikke kun se på prisen, men også i høj grad hvad man får for pengene. Vi skal have nogle fornuftige stigninger, så kontingentet ikke pludselig stiger voldsomt.

Dirigenten takkede for god ro og orden.

Guldborg den 17.03.05.
Erik Andersen, sekretær.

 

Bestyrelse, havnefoged, webmaster samt udvalg

Formand

Næstform. Havneudv.

Kasserer - Bådpladser
Jørgen Eriksen
Froensevej 15
4863 Eskilstrup
Tlf.: 54 45 45 50

eriksen@eriksen-marketing.dk
Michael Tambour
Guldborgvej 338
4862 Guldborg
Tlf.: 54 77 06 28

m-h-tambour@mail.tele.dk

Jørgen E. Bojesen
Alstrup Strandvej 6
4840 Nr. Alslev
Tlf.: 54 43 20 90

jeb@jbmarine.dk

Sekretær - Bladudvalg 

Kapsejlads. Havneudv.

Motorbådsudvalg

Erik Andersen
Guldborghave 109
4862 Guldborg
Tlf.: 54 70 66 95

easakskoebing@hotmail.com

Lars Nordstrøm
Grænge Skovvej 87
4891 Toreby L.
Tlf.: 54 86 93 22

lan@nyk-f-kom.dk

Torben Petersen
Skovvænget 7
4862 Guldborg
Tlf.: 54 77 01 89

 gammel1@post.tele.dk

Festudvalg 

Havnefoged kl. 10-21 Webmaster
Erik Staal
Vigsnæsvej 12
4862 Guldborg
Tlf.: 54 77 03 50

plantagen@teliamail.dk

Karina Pedersen
Guldborg Havn
4862 Guldborg
Tlf.: 54 70 11 14

lagunen@c.dk

Niels N. Christensen

webmaster@guldborg-havn.dk

 
Kapsejladsudvalg Juniorudvalg Bladudvalg
  1. Lars Nordstrøm
  2. Michael Tambour
  3. Erik Andersen
  1. Lars Nordstrøm
  2. Michael Tambour
  3. Erik Staal
  1. Erik Andersen
  2. Jørgen Winckler
  3. Biørn Stubbæk
Havneudvalg Festudvalg Motorbådsudvalg
  1. Michael Tambour
  2. Lars Nordstrøm
  3. Jørgen Bojesen
  4. Flemming Diemer
  5. Cextin Jørgensen
  6. Kurt Hansen
  1. Erik Staal
  1. Torben Petersen

 

Takster 2005

Kontingent

Aktive (familie) 920 kr.
Passive 270 kr.
Juniorer 100 kr.

Indskud

Kølbåde 3.260 kr.
Joller 1.090 kr.

Medlemstal: 143
Udlejning af klubhus

Pladsleje

Familiebåde 1.840 kr.
Joller 920 kr.
Pensionistrabat

385 kr.

Vinterplads

Havnen 270 kr.
 

 

 

Gæstesejlere

0 - 9 m 90 kr.
9 - 12 m 115 kr.
12 - 15 m 140 kr.
 

 

I sæsonen  
fra 1. maj til 1. oktober. weekender og helligdage:
Huset lånes ud til aktive medlemmers fester max. 5 gange. Kun gennem Cafe Lagunen.
Gratis for medlemmer + rengøring som evt. kan aftales med Henning Wilshusen.

Uden for sæsonen fra 
1. oktober til 1. maj. Alle kan leje huset gennem Cafe Lagunen, pris kr. 1000,- + rengøring som kan aftales med Henning Wilshusen.
Lokale foreninger kan få særaftale ved henvendelse til formanden.
Gratis for medlemmer + rengøring.


 


Steen Hovard, formand
John H. Arildsen, næstformand
Preben Kristensen, kasserer
Niels Bach sekretær

Guldborgland Bådelaug
Guldborgvej 352
4862 Guldborg

Til forsiden

Forening for bådejere
 i Guldborg Havn.
Stiftet 1974

Websiden formidler kontakt
mellem laug og medlemmer.
Copyright © 2000-2015 
Niels Nordby Christensen