Hedebølgen fortsatte hele ugen og gjorde søsætningen
fra laden med Søren Kran til den rene skovtur. Motorbådsfolkene var
meget hurtigt i vandet takket være deres gode organisering.
Først da Auto-Franks kønne Knarr blev firet af opstod
almindelig opstandelse, da ejermanden intet steds var at finde.
Den herre-, fender- og fortøjningsløse båd måtte i
første omgang efterlades ved en pæl i bassinet.
Her var der rig lejlighed til at beundre det velholdte
fartøj, let kendeligt på guldstriberne i vandlinie og på fribord.
Haves: Knarr. Ønskes:
Auto-Frank. Foto: Jørgen Bojesen |
|
Motorbådsfolkene fra
laden er godt organiserede. Derfor tog hver søsætning i
gennemsnit kun 6 minutter. |
Den begivenhed der trak flest
tilskuere og gav anledning til mange seriøse kommentarer, indtraf da Otto
skiftede foldepropellen på Hans' Polaris Drabant, så gearvælgerens
betegnelse for "frem" og "bak" kom til at svare til
virkeligheden. Gori-fabrikken, som var skyld i fadæsen, har
tilbudt Hans et intensivt manøvrekursus, så han hurtigt lærer, at det
ikke mere nytter at slå fuld kraft frem for at få stoppet båden. |